HTML

Papírszínház

Gyerekeknek szóló újszerű mesélési technika, mely közelebb viszi őket a mesék birodalmához képekkel és szöveggel egyszerre.

Facebook

Somogyi Judit a pécsi Tudásközpontban olvasott fel

tsík sanya 2012.01.08. 08:08

Ez se tegnap volt!
Tsík Sanya
 
Jancsik Patriciát, a pécsi Tudásközpont osztályvezetőjét kértem meg, hogy írjon beszámolót a Papírszínház mesélésről. Először húsvétkor voltam ott áprilisban, aztán az Ünnepi Könyvét idején júniusban meséltem az épület melletti sátrak között, iszonyú meleg volt! Legutóbb Takács Mari illusztrátor volt a vendégünk október 9-én a Rainbow Könyves Vasárnapon, amelyet Patríciával közösen szerveztem. A tavaszihoz hasonlóan most is borongós idő köszöntött ránk, és esett az eső. Aki eljött azonban, jól szórakozott! Legközelebb a Mikulás napi programra megyek. Új mesét viszek, Vigyázz, vadász, ne gatyázz!, amit még én sem láttam, nemrég jelent meg a Csimota Kiadónál. Ezúton is köszönet Patriciának és kollégáinak a meghívásért.
Somogyi Judit
 
Ha nagyon röviden szeretném jellemezni, akkor egyszerű és nagyszerű. A gyerekeknek meghagyja, hogy a fantáziájukat használják, hisz a képet még tovább gondolják, formázzák saját habitusuk szerint. Közvetlen kapcsolat van a mesélő és a gyerekek között, meghitt hangulat alakul ki. 3 éves lányom húsvéti ünnepségkor találkozott először a Papírszínházzal a Körbirodalom Gyermekkönyvtárban. Mire odaértünk már sok kisgyerek ült a székeken, várták a mesét. Egy hely volt már szabadon, a második sor közepén. Én nem ültem oda, nem akartam zavarni a gyerekeket, lányom egyedül foglalt helyet. Gondoltam 2 perc múlva már újra velem lesz, mert elég izgága gyermek, mesét együtt szoktunk hallgatni. Meglepődve tapasztaltam, hogy a mese teljesen leköti. Figyelte a váltakozó képeket, hallgatta, ahogy Judit mesél. Nagyon tetszett neki, tátott szájjal bámulta.
 
 
 Somogyi Judit
 
Azóta majd egy év telt el, többször is volt alkalmunk Judit meséit hallgatni. A Könyvudvarban, a Tudásközpont teraszán és legutóbb a Rainbow családi vasárnapon. Nagyon örülünk, hogy Somogyi Judit mindig szívesen jön mesélni hozzánk a Körbirodalom Gyermekkönyvtárba, a gyerekek mindig izgatottan várják. Szerencsére igen széles a repertoárja a Papírszínház meséknek, így mindig új élménnyel gazdagodunk. A Rainbow családi vasárnapján itt volt velünk Takács Mari illusztrátor is, aki mese után rajzolt a gyerekekkel, fantasztikus mű készült, mely azóta is szépíti könyvtárunkat.
egközelebb Mikuláskor jön hozzánk a Papírszínház, amit már nagyon várunk!
Jancsik Patricia
 

(A Télapó ünnepségen végül nem került sor a papírszínházolvasásra, elsodorták az események és a krampuszok. Jövőre ismét találkozunk!)

Címkék: pécs előadás 2011 somogyi judit jancsik patrícia

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://papirszinhaz.blog.hu/api/trackback/id/tr483527949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása